SEO – Iasi – Ai sigur nevoie…

Optimizare SEO – ce inseamna si care sunt avantajele ei

Conceptul de SEO (abreviere de la Search Engine Optimization – optimizarea pentru motoarele de cautare) reprezinta o intreaga metodologie de strategii, tehnici si tactici pe care le folosim pentru a aduce trafic de calitate site-ului dumneavoastra, prin cresterea pozitiei lui (a page ranking-ului) in lista de rezultate a motoarelor de cautare. Concret, practicile SEO fac site-ul cat mai vizibil si mai relevant pentru motoarele de cautare, pentru ca acestea sa-l afiseze vizitatorilor in topul rezultatelor cautate, in functie de cuvintele-cheie si de importanta si gradul de interes pe care le prezinta pentru vizitatori, indeosebi pentru cei din Iasi (avand in vedere ca am ales sa ma ocup de optimizare SEO in Iasi).

Cu alte cuvinte, practicile SEO au rolul de a spori numarul de vizualizari ale site-ului, crescandu-i traficul organic (neplatit) si conferindu-i o indexare cat mai buna pe motoarele de cautare (Google, Bing, Yahoo s.a.). Aparut prin anii ‘90, acest concept are deja o istorie captivanta si aduce uriasul avantaj de a facilita accesul vizitatorilor la paginile site-ului dumneavoastra, prin controlul si imbunatatirea criteriilor de page ranking, care – dupa ce sunt analizate de algoritmul de cautare – il pozitioneaza mai bine in lista de rezultate a cautarilor online.

Tehnici de optimizare SEO

Tipul de optimizare pe care il propun colaboratorilor mei ieseni vizeaza doua categorii de procedee:

  1. Optimizarea interna (on-site optimization) – Se refera la tehnicile de promovare aplicate direct pe site, cu scopul de a imbunatati experienta vizitatorilor si de a-i determina sa acceseze site-ul. Acest tip de optimizare include (dar nu se limiteaza la):
    – editarea codului-sursa si a continutului de pe site, pentru a-l face cat mai original si mai valoros si pentru a obtine o densitate mai mare de cuvinte-cheie;
    – redactarea titlurilor si descrierilor intr-un mod cat mai relevant pentru cititori;
    – prelucrarea imaginilor;
    – eliminarea erorilor si a elementelor care impiedica o indexare cat mai buna in motoarele de cautare;
    – imbunatatirea vitezei de incarcare a paginilor;
    – folosirea cu moderatie a reclamelor;
    – imbunatatirea structurii de adrese URL si de link-uri interne etc.
  2. Optimizarea externa (off-site optimization) – Insumeaza tehnicile de promovare orientate catre motoarele de cautare in sine, pentru a spori relevanta si importanta site-ului dumneavoastra in raport cu cuvintele-cheie cautate online. Aceste tehnici sunt analizate de catre motoarele de cautare, care apoi stabilesc ranking-ul site-ului, in functie de calitatea, performanta si popularitatea lui. Aici devin decisive:
    – link-urile externe (cele catre site-ul dumneavoastra);
    – cat de des este mentionat el pe social media (prin like, share, comment, tweet) si contextul in care apar aceste mentiuni;
    – calitatea continutului de pe site si credibilitatea surselor folosite;
    – numarul de cautari pentru cuvintele-cheie respective;
    – inscrierea site-ului in directoare web (fie prin crawling, fie manual) etc.

De ce aveti nevoie de optimizare SEO

Ca sa incerc o alegorie mai hazlie, daca va imaginati site-ul ca pe „copilul“ dumneavoastra, atunci optimizarea SEO poate fi inteleasa ca grija si indrumarea de care el are nevoie pentru a se dezvolta, si care ii sunt necesare chiar de la „nastere“. Asa incat este ideal ca tehnicile de optimizare sa fie implementate chiar de la crearea site-ului, cand acesta se afla inca in stadiul de idee si urmeaza sa trasati directia in care el va merge si scopul pe care il va servi.

Tehnicile SEO vin in intampinarea nevoilor dumneavoastra, sunt elaborate in functie de specificul afacerii pe care o derulati si pot aduce mai mult decat trafic pe site. Cum SEO functioneaza pe principiul intelegerii motoarelor de cautare si a modului in care vizitatorii cauta informatii online, se poate axa pe cautare de imagini, cautare locala, cautare video, forumuri, bloguri, stiri. Un site prezent in cadrul tuturor acestor tipuri de cautari are o vizibilitate cat mai buna, care atrage dupa sine atat un cuantum mare de vizualizari, cat si marirea profitului obtinut de pe urma afacerii pe care o intreprindeti, cresterea bazei de clienti (prin vinderea efectiva a produselor/serviciilor dumneavoastra, abonarea la newsletter, downloadarea de soft-uri pe care le dezvoltati etc.), a cresterea notorietatii cauzei pe care o reprezentati/promovati, sporirea implicarii sociale s.a.m.d. Totul depinde de ce v-ati propus sa realizati.

Cum tehnicile SEO pornesc adesea de la modificarea codului-sursa al site-ului, ele pot fi conjugate cu servicii de dezvoltare web si web design (meniuri, sisteme de management de continut, sisteme de efectuare de plati), totul pentru o imbinare cat mai armonioasa a procedeelor prin care doriti sa va promovati activitatea. Acestea fiind spuse, optimizarea nu se termina niciodata, ci reprezinta un proces continuu de dezvoltare, de cercetare a pietei, de analizare a concurentei si de ramanere la curent cu noutatile din domeniul dumneavoastra de activitate.

 

 

Powered by WordPress | Theme: Graphy by Themegraphy