Marketing Iasi

Marketing online – Iasi – Publicitate, vanzari, experiente de viata

Scopul final al mai oricarui tip de site este obtinerea nu doar de capital de imagine, ci si de profit financiar. Prin urmare, website-urile sunt concepute in asa fel incat sa se plieze pe unul sau, concomitent, pe mai multe tipuri de marketing online. In linii mari, conceptul se refera la inserarea de materiale publicitare (sau care vizeaza promovarea de produse si servicii) in interiorul diferitelor tipuri de continut web, care sunt apoi livrate utilizatorilor via browser sau prin intermediul aplicatiilor pentru mobil.

Principalele avantaje ale acestui gen de marketing includ:

  • Costuri reduse – publicitatea pe internet e mai accesibila ca pret in comparatie cu campaniile offline;
  • Impact la scara larga – vizeaza comunitati vaste de utilizatori si asigura o raspandire mult mai mare a materialelor publicitare (accederea pe aproape orice piata la nivel global);
  • Rezultate cuantificabile – eficienta campaniilor poate fi urmarita mult mai usor, pentru ca aveti acces rapid la feedback din partea publicului-tinta;
  • Formatare customizata – mediul online ofera optiuni mult mai variate de prezentare a materialelor publicitare, acestea devenind mult mai interesante si chiar interactive;
  • Audienta specifica – reclamele pot fi difuzate unor segmente de piata personalizate (adica exact publicul-tinta dorit), fie prin geo-targetting (afisarea materialelor relevante utilizatorilor din anumite zone geografice), fie prin cookies (in functie de preferintele vizitatorilor), avand chiar posibilitatea de a urmari daca un user a vazut deja un anumit material promotional pentru a evita repetitiile nedorite;
  • Distributie rapida – reclamele pot fi publicate imediat ce sunt concepute (nu depind de un orar de distributie) si ajung in timp-record la clienti, iar eventualele modificari de design sau continut pot fi operate rapid.

Versatilitatea si diversitatea mediului online permite companiilor sa-si afiseze mesajele publicitare prin mijloace cat mai variate, folosind la elaborarea reclamelor nu doar continut-text, ci si logo-uri, animatii, clipuri video, fotografii sau alte elemente grafice. Reclamele afisate vizeaza frecvent utilizatorii cu anumite trasaturi pentru a creste efectul anunturilor, iar prin folosirea de cookies se poate determina ce tipuri de reclame au un impact mai mare asupra anumitor categorii de utilizatori. Astfel, comerciantii pot decide in ce circumstante sunt eficiente bannerele publicitare, daca sa le foloseasca pe cele traditionale sau sa se orienteze catre bannere multimedia (imbogatite cu spoturi video si/sau audio, animatii, butoane, chestionare sau alte elemente interactive), daca sa aleaga reclamele pop-up/pop-under, pe cele sponsorizate, expandabile, suprapuse (reclame plutitoare) sau sa se axeze pe bannerele inselatoare (cele care imita mesajele aplicatiilor sau sistemelor de operare pentru a atrage click-uri publicitare).

Domeniul vanzarilor pe internet este insa unul extrem de vast, cu ramificatii adanci, incat e usor sa te pierzi in detalii fara ajutorul unui profesionist IT. Asa ca in randurile urmatoare vom naviga impreuna prin categoriile si subcategoriile cele mai relevante cuprinse in Matryoshka marketing-ului pe internet.

Cele mai eficiente tipuri de publicitate online

  1. Marketing automatizat

Indiferent de natura ei, publicitatea pe internet nu poate exista in lipsa unui proces de automatizare, tocmai din necesitatea unei serii de tehnologii si platforme software prin intermediul carora materialele promotionale sa patrunda pe cat mai multe canale online (e-mail, social media, website-uri etc.). In esenta, marketing-ul automatizat ajuta comerciantii sa planifice, sa coordoneze, sa managerieze si sa-si evalueze campaniile de publicitate, indiferent daca acestea sunt derulate online sau offline. Informatiile sunt interpretate, stocate si executate de un software, lucru care eficientizeaza intreg procesul, eliminand eventualele erori umane.

Avantajul automatizarii sta la baza tuturor tipurilor de marketing online, intrucat permite definirea campaniilor publicitare, segmentarea lor in functie de publicul-tinta, programarea desfasurarii acestora si monitorizarea eficientei atinse. Cu ajutorul codurilor de tracking de pe paginile web, din e-mail-uri si de pe social media, initiatorul campaniei poate tine evidenta persoanelor interesate, carora le urmareste comportamentul de navigare pe web pentru a masura intentia de cumparare. De asemenea, poate inregistra ce postari au mai mare popularitate, ce grupuri de social media sunt urmarite, ce link-uri au fost accesate sau ce cuvinte-cheie au fost cautate pe net. Consultantul IT este apoi in masura sa analizeze link-urile si sa depisteze potentialii clienti interesati de un anumit tip de produs, carora sa le fie distribuite materialele publicitare.

  1. Content marketing

Este o forma de publicitate axata pe crearea, publicarea si distribuirea de continut web unui anumit tip de public, cu scopul extinderii bazei de clienti si cresterii vanzarilor online, credibilitatii afacerii si notorietatii brand-ului. Spre deosebire de alte tipuri de marketing, cel orientat catre continut se bazeaza pe interceptarea unei nevoi de piata deja existente, fara a mai fi nevoia sa o creeze. Prin urmare, accentul se pune pe cautarile online ale clientului; odata identificate punctele de interes, acestuia ii sunt prezentate informatiile promotionale intr-o varietate de formaturi online: stiri, materiale video, white papers (rapoarte sau ghiduri de informatii), e-books, newslettere, studii de caz, podcast-uri, fotografii, articole de tip Q&A sau how-to, bloguri, quiz-uri, editoriale, interviuri, sondaje de opinie etc. Modalitatea cea mai potrivita de realizare si distribuire a continutului depinde de specificul afacerii si de publicul-tinta.

  1. Social media marketing

Se refera la promovarea produselor si serviciilor pe platformele de social media. Acestea sunt deja prevazute cu propriile unelte de analiza a datelor, astfel incat faciliteaza monitorizarea progresului, a ratei de succes si a nivelului de implicare de care se bucura campania publicitara. De asemenea, platformele de socializare online permit companiilor sa se adreseze nu doar publicului general, ci si potentialilor clienti, viitorilor angajati, jurnalistilor, blogger-ilor sau partenerilor media.

Aceasta strategie se bazeaza pe o forma interactiva de marketing online, in care companiile primesc un feedback prompt de la clienti – prin postarea de continut generat de catre useri (comentarii online, recenzii la produse etc.) – iar produsele/serviciile promovate se bucura de o vizibilitate si o notorietate mult mai mare, prin „share“, „repost“, „retweet“. Mesajele promotionale sunt astfel transmise de la un user la altul, formand in jurul lor o comunitate virtuala care poate creste baza de date a clientilor.

Reactiile din mediul online transforma clientii, din spectatori pasivi, in participanti activi la promovare, iar companiile le pot capta interesul fie postand in mod constant continut nou, fie prin intermediul grupurilor de chat, fie prin implicarea unor vedete si personalitati din spatiul online, care sa se ralieze la „cauza“ lor. In acest mod, produsele/serviciile devin usor accesibile celor care au nevoie de ele, publicitatea desfasurandu-se in toate colturile platformelor online: Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Google+ (prin campaniile AdWords), LinkedIn, WhatsApp, Yelp, Foursquare, Tumblr, blog-uri si site-uri de social bookmarking (Delicious, Digg, Slashdot, Diigo, Stumbleupon, Reddit).

  1. Search engine marketing (SEM)

Acest tip de marketing online presupune promovarea website-urilor prin reclame platite, care sa le creasca ranking-ul in motoarele de cautare. Aceste reclame sunt afisate diferit fata de restul rezultatelor de pe lista de cautare, pentru a le deosebi de cele organice. Pentru o vizibilitate cat mai sporita, publicitatea de tip SEM incorporeaza uneori elemente de optimizare SEO, ca de pilda analiza cuvintelor-cheie relevante, adaptarea ori rescrierea continutului de pe site in raport cu cuvintele-cheie, analiza popularitatii site-ului (cate back-link-uri are) si a numarului de pagini indexate, sau chiar rescrierea intregii retele de coduri cu scopul de a creste listarile Pay-per-Click.

  1. Direct marketing

Dupa cum sugereaza si denumirea, acest tip de publicitate mijloceste comunicarea directa, personala, cu publicul-tinta si urmareste consolidarea unei baze de date compusa din potentiali clienti, carora le sunt apoi trimise mesajele promotionale. Marketing-ul direct este recomandat afacerilor care se afla la inceput de drum si nu au inca o larga notorietate, reprezentand o modalitate rapida de a-si face brand-ul cunoscut. Clientii pot fi abordati prin orice canal de comunicare, cele mai relevante categorii de publicitate directa incluzand:

– Marketing prin e-mail – Trimiterea de mesaje promotionale prin e-mail (sau voice-mail) este una dintre cele mai frecvente forme de publicitate directa, cu atat mai mult cu cat reclamele sunt simplu de creat, de testat si de expediat. De asemenea, permite o distribuire aproape continua a mesajelor, la costuri mici. Cerintele de piata au determinat aparitia unei subcategorii de publicitate prin e-mail denumita „opt-in e-mail“ sau „permisssion marketing“, in care clientii isi dau consimtamantul sa primeasca mesajele comerciale.

– Marketing mobil – Publicitatea pe telefonul mobil se face cel mai adesea prin SMS, MMS, Google Cloud Messaging (mesaje pop-up), prin intermediul aplicatiilor pentru smartphone-uri (ce urmaresc cresterea numarului de download-uri), al hotspot-urilor pentru Bluetooth, prin reclamele „in-game“ continute de jocurile pe telefon sau cu ajutorul codurilor QR, a caror scanare duce la accesarea website-urilor dorite.

– Marketing de tip „direct response“ – Este un tip de publicitate special conceput sa genereze un raspuns imediat din partea clientilor, in cadrul caruia fiecare reactie (si vanzare) poate fi masurata, monitorizata si atribuita unei anumite reclame. Aceasta forma de marketing se caracterizeaza prin lipsa intermediarilor: clientii trebuie sa contacteze companiile in mod direct pentru a le achizitiona produsele/serviciile prin comenzi online.

– Anunturi interactive – Apar langa continutul paginilor web, sub forma de bannere, mesaje pop-up, fisiere video sau reclame plutitoare.

– Vouchere si cupoane promotionale – Trimise prin e-mail, la abonarea la newslettere sau la accesarea unor website-uri, aceste vouchere contin coduri menite sa fie prezentate apoi la magazinul offline al companiei, pentru a beneficia de reduceri de preturi si de articole promotionale.

Powered by WordPress | Theme: Graphy by Themegraphy