Campanii Adwords

Campanii AdWords – conexiunea cu clientii in momentul oportun

AdWords este un serviciu de marketing online bazat pe anunturi de mica publicitate – de unde si denumirea („ad“ = „anunt“ in limba engleza) – compuse de specialistul IT cu care colaborati si care sunt apoi afisate potentialilor clienti exact atunci acestia cauta informatia respectiva pe internet. Serviciul dezvoltat de Google va permite sa concurati cu alte afaceri online din acelasi domeniu printr-un sistem de „bidding“ (licitatii), in cadrul caruia le puteti depasi ofertele, castigand intaietate in ranking si promptitudine la nevoile clientilor. Licitatiile se desfasoara pe platforma Google, prin mijlocirea unui cont individual si personalizat, si au ca obiect o serie de cuvinte-cheie predefinite, stabilite de dumneavoastra impreuna cu consultantul IT si alese in functie de relevanta lor in raport cu mesajul anuntului.

Concret, programul va ofera ocazia de a va promova afacerea/website-ul/blogul/revista online prin intermediul unui anunt succint si convingator, scris in jurul unor cuvinte-cheie atent alese si care vin in intampinarea dorintelor clientilor. Atunci cand acestia cauta online informatia de care au nevoie – tastand cuvintele-cheie pe care ati licitat – motoarele de cautare afiseaza in topul listei de rezultate anuntul dumneavoastra, cu conditia sa fi castigat licitatia pe cuvintele respective. In acest caz, va bucurati de o mai mare viteza de reactie in fata concurentei, anticipand cererile utilizatorilor si transformandu-i in potentiali clienti.

Unul dintre marile avantaje ale serviciului AdWords este acela ca plata se percepe pe rezultate concrete, lucru care il recomanda drept o strategie de marketing viabila pentru majoritatea tipurilor de afaceri online. Mai exact, va ganditi la un buget zilnic (care la inceput poate fi o investitie mica, stabilita in raport cu cea a competitorilor dumneavoastra de baza), pe care il folositi pentru a licita pe cuvintele-cheie vizate. In cazul in care ati castigat licitatia, achitati suma convenita doar daca anuntul dumneavoastra are impactul scontat, adica numai atunci cand vizitatorii il acceseaza si sunt trimisi la adresa de website pe care o detineti.

Cum se concepe un anunt pentru AdWords

Avand in vedere ca aceasta tehnica de marketing online se bazeaza pe livrarea rapida de informatii exacte, anunturile trebuie sa respecte o serie de caracteristici riguroase, motiv pentru care e de preferat sa va consultati indeaproape cu specialistul IT inainte de a le definitiva. Un ochi expert va poate ajuta sa alegeti acele cuvinte-cheie cu impact mare la publicul-tinta si care au cele mai multe sanse sa se regaseasca in cautarile online. In acelasi timp, aceste cuvinte trebuie sa redea cat mai bine mesajul dorit si sa aiba maximum de relevanta pentru specificul website-ului dumneavoastra.

Din cauza spatiului restrans in care este rulat anuntul, textul acestuia are anumite limitari de dimensiune; prin urmare, trebuie sa fie succint si edificator, fara ambiguitati si artificii stilistice. Programul este optimizat pentru navigarea de pe mobil, asa incat continutul afisat se rezuma la:

  • doua titluri de cate 30 de caractere fiecare, unul pentru cuvintele-cheie alese si unul pentru promovarea produselor/afacerii dumneavoastra;
  • o descriere clara de pana la 80 de caractere, care ofera de obicei informatii aditionale despre produse si despre locul unde pot fi gasite;
  • un URL cu doua siruri de cate 15 caractere, care nu includ domeniul-sursa.

In baza cuvintelor-cheie alese si a popularitatii lor pe browser, anuntului i se atribuie un ranking, care il plaseaza pe o pozitie superioara sau inferioara pe listele de cautare, in functie de cine castiga licitatia si de activitatea competitorilor. Anuntul cu ranking-ul cel mai mare este afisat primul pe lista de rezultate a browser-ului si are cele mai mari sanse sa fie accesat de catre utilizatori.

10 motive sa va inscrieti in programul AdWords

Afacerile online care adera la acest serviciu se bucura de un pachet de avantaje greu de ignorat. Cereti sfatul specialistului IT si, in cazul in care programul se preteaza la specificul site-ului dumneavoastra, nu ezitati sa implementati imediat aceasta strategie de marketing. Iata si de ce:

  1. Cresteti vizibilitatea afacerii dumneavoastra pe motoarele de cautare. Serviciul va ajuta sa fiti prezent in lista de cautari a clientilor la momentul optim, exact cand acestia cauta pe Google produsele sau serviciile pe care le oferiti.
  2. Atrageti vizitatori pe site, iar traficul sporit se poate concretiza in vanzari, cresterea numarului de apeluri telefonice sau fidelizarea clientilor, in functie de specificul afacerii si ce v-ati propus sa obtineti.
  3. Anuntul ajunge exact la publicul-tinta si la momentul potrivit. Serviciul distribuie mesajul dumneavoastra la nivel local, national sau international, in functie de parametrii pe care ii setati. Puteti alege sa apareti in cautarile vizitatorilor aflati la doar o mica distanta de sediul companiei dumneavoastra sau puteti directiona anuntul catre o anumita zona/localitate/tara.
  4. Controlati plasamentul anuntului, avand posibilitatea sa alegeti cine il va vedea prin optiunea de excludere a IP-urilor nedorite.
  5. Aveti posibilitatea sa efectuati activitati de remarketing, ruland anuntul utilizatorilor care v-au vizitat deja site-ul (pentru fidelizarea clientilor) si distribuind anunturi relevante unor segmente diferite de public.
  6. Platiti doar pentru rezultate. Sistemul „Pay Per Click“ (PPC) va permite sa platiti doar daca publicitatea functioneaza si anuntul genereaza vizite pe site.
  7. Investiti atat cat va permiteti. Dumneavoastra stabiliti bugetul zilnic, pe care il puteti ajusta in timp in functie de rezultate.
  8. Comunicati cu clientii potriviti. Serviciul dispune de o gama larga de optiuni, cum ar fi „Click-to-Call“, care va permit sa interactionati cu clientii.
  9. Puteti urmari cu usurinta activitatea anuntului. Programul va instiinteaza cati vizitatori au vazut anuntul, cati dintre acestia au accesat site-ul sau v-au apelat si inclusiv ce vanzari efective a generat.
  10. Sunteti informat permanent ce performanta are investitia dumneavoastra. Pe contul personal puteti consulta rapoarte detaliate privind activitatea anuntului si rezultatele obtinute.
Powered by WordPress | Theme: Graphy by Themegraphy